Korte introductie van de school

Onze school is gevestigd in een gebouw van meer dan 50 jaar oud. Het bestaat uit leslokalen, een handvaardigheidslokaal, een orthotheek en een gemeenschapsruimte. De hal bij de kleuterafdeling wordt gebruikt voor bewegingsonderwijs voor de groepen 1 en 2. Voor gymnastieklessen maken we gebruik van de gymzaal aan de Glazeniershorst.

Bij aanvang van het schooljaar telt de school ca. 140 leerlingen.

De inrichting van het schoolgebouw is uitdagend, prikkelend met gebruik van lichte kleuren en voorzien van modern meubilair.
Veel waarde wordt gehecht aan een duidelijke gestructureerde werk- en leefomgeving voor leerkrachten en kinderen. De school heeft een centrale hal die door alle kinderen gebruikt wordt voor het werken met computers, het samenwerken in groepjes, presentaties en voorstellingen. Deze hal is de centrale ontmoetingsplaats van de school. De lokalen zijn gesitueerd rondom de hal.
De school beschikt over twee ruime speelpleinen. Het kleuterplein heeft een natuurlijke uitstraling en is avontuurlijk en uitdagend ingericht. Het grote speelplein is voorzien van moderne speel- en klimtoestellen. Aangrenzend aan het schoolplein ligt een sport-/speelveld waar gespeeld en gevoetbald kan worden.